Հայոց լեզու

227. Հարկ եղավ-Հարկ է լինում Ասացին-Ասում են

228. Սարի կանաչ լանջից ջուրը գոչգոչալով իջնում էր: Մի հոգնաց մարդ կուշտ խմեց սառը ջուրը, նստեց ծառի տակ և ասաց. - Բարձր ձայնտ ականջ է տանում, չլիներ` լավ չէր: -Ինչ- ինչ¬-ինչ, - զարմացավ հոսող ջուրը: -Տեսար, - քմծիծաղ տվեց և պատասխանեց մարդը, - ձայնդ խանգարեց, խոսք քեզ չհասավ : -Հասավ ու շատ լավ հասավ, ով կրճամիտ, - ասաց ջուրը,- ամեն բան, որ շարժվում է, ձայն պետք է հանի

229. Հարուստ հումք-աղքատ հումք Հարուստ խելք-խելքից զուրկ Հարուստ անտառներ-աղքատ անտառներ Հարուստ գետերով- գետերից զուրկ Հարուստ հանածոներ-աղքատ հանածոներ Հարուստ կենդանիներով-կենդանիներից զուրկ

230. Ին՞չ առյուծ, այդ վախկոտը: Նա ստեվերից էլ է վախենում: Այդ վախկոտն ինքն իր ստվերից էլ է վախենում: Որսորդն իր հրացանն էր թփի տակ թողել:

231 Անդրադառնալ,անդրադարձ: Արտագրել: Համազգեստ,համակարծիգ,համադասել:
Նախադասել: Վերադասել,վերագրել,վերագտնել: Գերադասել,գերադարձ: Տարակարծիք,տարադարձել,տարագրել
232.Ես սիրած վայր չունեմ

233.Գրել-գրվել, գրավել-գրավվել, ծեծել-ծեծվել,թրջել-թրջվել,թխել-թխվել, աղացել-աղացվել, տաշել-տաշվել, վրդովել-վրդովվել,կապել-կապվել, սպանել-սպանվել, նկարել-նկարվել, կեղտոտել-կեղտոտվել: Ուղղակի քեզ պատկերացնում այն գոյականի տեղը ում հանդեպ կատարվում է գործողություն օր.` ծեծել-մեկին ծեծում են, քեզ դնում ես այդ ծեծվողի տեղը և դառնում է` ծեծվել:

234 1.Ա տարբերակում ասվում է, որ բոլոր դասարանների աշակերտները իրար հետ քսանհինգ աշակերտ կա։ Բ տարբերակում ասվում է, որ ամեն դասարանում քսանհինգ աշակերտ կա։ 2.Ա տարբերակում ասվումն է,որ շրջանի գյուղերում ընդհամենը երկու դպրոց կա։ Բ տարբերակում ասվում է, որ շրջանի ամեն գյուղում երկուական դպրոց կա։ 3.Ա տարբերակում ասվում է, որ բոլոր թռչունները իրար հետ չորս փետուր գցեցին։ Բ տարբերակում ասվում է, որ ամեն մեկը չորս փետուր գցեց։ 4.Ա տարբերակում ասվում է, որ ամրոցում ընկերներըվմի տուն ունեին։ Բ տարբերակում ասվում է,որ ամրոցում ամեն ընկեր իր տունն ուներ։

235.Գոություն ունեն մեկ ից երկու մետր երկարությունը ունեցող հսկա որդեր.:Այդ հսկաներից մեկը մեգասկոլիտեսը, որը մատի հաստություն ունի, ապրում է իր փորած ստոր երկրյա շաղիվներում:Նրա օրգանիզմը այնքան է հարմարվե ստոր երկրյա կյանքին, որ հողից հանելիս իսկույն խեղճանում է

236 Դուք ինչ որերերուն տախտակի վրա ամրացրեցիք այդ վանդակը: Ինչու դու դու քո հոտն դաշտում արածեցրեցիր: Հավերը երկարացրին վզիկները դեպի ներքև,նայեցին դես ու դեն: Նա իր ձիուն մեծացրեց չամչով ու գարիով: Ես հավանաբար ձանաձրացրեցի ունկնդիրներին: Մենք անզգուշորեն թռցրինք արևկող անող թրչուններին:

237 Մի իրար սիրող զույգ կար։Մի ժամանակ անց տղան իմանում է,որ իր ընկերուհին դավաճանում է իրեն։Նա ցավին չէր դիմանում և ուզում էր ինքնասպան լինել։Մի օր սրճարանում նա սուրճ պատվիրելուց ծանոթացավ մատուցողուհու հետ և մի տեղ հրավիրեց։ Նրանք սկսեցին սիրել իրեր, ամուսնացան և ունեցան մի սիրուն երեխա։Եվ եթե տղան իր ընկերուհու դավաճանության մասին չիմանար նա երևի չէր էլ ծանոթանա իր իսկական կեսի հետ։Հիշեք կյանքը ինչքան էլ վատ վարվի ձեզ հետ նա հետո ձեզ կտա ավելի պայծառ նվեր։ Հ․Գ․ Կյանքը հրաշալի չէ 238 239 Երբ գետը զայրանում է, կամուրջը նրա հոսանքը բաժանում է ճյուղերի։ Գետը զայրանում է, թե չէ՝ կամուրջը նրա հոսանքը բաժանում է ճյուղերի։ Որ գետը զայրանում է, կամուրջը նրա հոսանքը բաժանում է ճյուղերի։

239 Երբ գետը զայրանում է, կամուրջը նրա հոսանքը բաժանում է ճյուղերի։ Գետը զայրանում է, թե չէ՝ կամուրջը նրա հոսանքը բաժանում է ճյուղերի։ Որ գետը զայրանում է, կամուրջը նրա հոսանքը բաժանում է ճյուղերի։

240.Սրտաբուխ ու մտերիմ այդ ձայնը ուշքի բերեց նրան:
Այդ ձայնը` սրտաբուխ ու մտերիմ, ուշքի բերեց նրան:
Գարնան երեկոյի նման գգվող մի ժպիտ թառել էր դեմքին:
Մի ժպիտ թառել էր դեմքին`գարնան երեկոյի նման գգվող:
Կոչտուկներով պատած ու հողաբույը ձեռքերը հարգանք էին ներշնչում:
Ձեռքերը` կոչտուկներով պատած ու հողաբույը հարգանք էին ներշնչում:

241
Մեր հարուրամյակից առաջ 219 թվականին կարթագենցի զորավար Հանիբալը հարձակվեց իսպանական Սագունտ քաղաքի վրա: Ներքև իջնելը ավելի դժվար թր քան վերև բարձրանալըՆրա ոչ Լոնդոնում կա մի ակումբ որի անդամներն ապրում են հին տներում ու դղյակներումև չեն գործածու այն,ինչ հայտնագործվել է 1500 թվականւց հետո։Ոչ շատ ուշ ակումբից վտարվեցւին նրա երկու անդամները,որովհետև նրանք իրենց բնակարանում հեռախոս էին քաշել։ Անտարկտիդան աշխարհի վեց մայր ցամաքներից մեկն է։Երկրի վրա մարդու հայտնվելուց շատ ժամանակներ առաջ Անտարկտիդայում տաք էր ,բուսնել էին արևադարձային բույսեր,գոյություն ունեին շատ կենդանիներ։ Ալժիրում Սիդի Բել Աբաս փոքրիկ քաղաքի մոտ,թանաքի մի լիճ գոյություն ուներ։Այդ լճոըն ոչ մի կենդանի չի ապրում։Հեղուկը միայն թանաք է,և նրանով կարող են միայն գրել։Կրկեսի Ժաննա անունով փիղն ուղղակի քայլում էր ավստրիալական Կլագենֆուրտ քաղաքի փողոցներից մեկով։Հանկարծ նա մկնիկ տ Եսավ և միանգամից փախավ։Այդպիսի ուրիշ

242.Նա տեսավ ցամաքին մի շատ գեղեցիկ մի շողշողուն ձուկ, հոգեվարքի մեջ թալիկ-թալիկ գալիս։ Մեծահամբավ բժիշկներն ու վհուկները եկան հավաքվեցին քննելու համար, արքայորդու ահավոր հիվանդությունը և բուժիչ հնար գտնելու։ 1905 թվականի ամառ երեք ընկեր տղաներ Բաքվից եկել էին՛ Ալեքսանդրապոլ Արագած լեռան գագաթը բարձրանալու համար։ Փառատենչ իշխանը շարունակ դավեր է նյութել դրացի իշխանների դեմ, գրավելու նրանց սեփական երկրներից մանր ու խոշոր հողամասեր։ Պաշարում է քաղաքը, բանակը, զետեղում ամրակուռ պարիսպների շուրջ, ինքն էլ նստում է արքայական վրանի մեջ օր ու գիշեր դավեր որոճալով քաղաքին տիրանալու համար։

246.ա)ահյուրընկալ,զրույցընկեր,դյուրԸնկալ,գահԸնկեց,անԸնդհատ,համԸնթաց․ Բ)միջՕրե,հանապազօրյա,ոսկեզՕծ,ապՕրինի,առՕրյա,առՕրեական,բացՕթյա,բարՕրություն,զՕրուգիշեր․ Գ)ՄանրԷ,վայրէջք,հնԷաբան,որևԷ,երբևԷ; 247․Զարմանքի պատճառով նա քարացած կանգնեց քաղաքի հրապարակում։ Հայացքը հառել էր անթափանց խավարին որտեղ թռչում էին անհամար լուսատիտիկներ։ Վերջին այցելուն ուշադիր նայում էր այդ նկարին,որը շատ մեծ ազդուցություն էր թողել իր վրա։

247․Զարմանքի պատճառով նա քարացած կանգնեց քաղաքի հրապարակում։ Հայացքը հառել էր անթափանց խավարին որտեղ թռչում էին անհամար լուսատիտիկներ։ Վերջին այցելուն ուշադիր նայում էր այդ նկարին,որը շատ մեծ ազդուցություն էր թողել իր վրա։
248. Արտակը հարգելի բարևեց բոլորի ևմոտեցավ հորը։ Հասմիկը հիմա հավանբար հասուն օրիորդ է։ Զարմացած երեխան մոտեցավ արջուկին։ Մագաղաթյա մատյանը դրված էր սեղանին։ 249․ Նոթբուքը ինձ է պատկանում։Նոթբուքը իմն է։ Թագավորը միտք ուներ ծաղկեցրել երկիրը։Թագավորը ուզում էր ծաղկեցնել երկիրը

249․ Նոթբուքը ինձ է պատկանում։Նոթբուքը իմն է։ Թագավորը միտք ուներ ծաղկեցրել երկիրը։Թագավորը ուզում էր ծաղկեցնել երկիրը: Խոսքը գնում էր Երևանի մասին։Խոսքը Երևանի մասին էր։
1.Ես ուրախ կլինեմ երբ ամեն ինչ կկարգավորվի: Երբ ամեն ինչ կկարգավորվի, ես ուրախկլինեմ: Ես կարգավորվելուն պես ուրախ կլինեմ: 2.Դու քաջ ես ոը անձնվեր հաստատ դու կարդարացնես մեր հույսերը: Դու հաստատ կարդարացնես մեր հույսերը,որովհետև դու քաջ ես ու անձնվեր: 3.Մարդու արյունատար մազանոթների ընհանուր երկարությունը հարյուր հազար կիլոմետրի է հասնում,դա հասարակածից երկուսուկես անգամ երկար է: Հասարակածից երկուսուկես անգամ երկար է մարդու արյունատար մազանոթների ընդհանուր երկարությունը, որը հասնում է հարյուր հազար կիլոմետրի: Մարդու արյունատար մազանոթը երկուսուկես անգամ երկար է հասարակածից, քանի որ այն հասնում է հարյուր հազար կիլոմետրի:

250.Մի աղջիկ, խուճապահար թռչունի նման, մոտեցավ հավաքածներին: Լեռն, վերջալույսի շողերով օծված,առասպելական մի նահապետ էր կարծես: Զանգը, կարկաչուն ու հստակ ձայնը գլուխը գցած,բոլորին հավաքում էր եկեղեցում:

251.Մի թագավոր կար, որը իր անունը ուզում էր անմահացնել և ժողովրդին հաճոյանալ:Դրա համար նա գնաց բանտ, անմեղներին և զղջացողներին ազատ արձակելու համար:Բոլոր բանտարկյալները միաբերան ժխտում էին, որ նրանք են կատարել այս կամ այն հանցանքը:Ասում էին. -Դատավորը կաշառված էր: -Ես մեղք չունեմ գլխիս սարքել են: -Ես անմեղ եմ: Եվ ոչ մեկը չէր ուզում ներողություն խնդրել:Թագավորը արդեն մտածում էր, որ բոլորն էլ մարդ չէին այլ գազան:Նա արդեն ուզում էր գնար երբ մի մութ անկյունում երիտասարդի տեսավ, որը ծպտուն չէր հանել. -Ով ես? -Գործածս հանցանքի պատճառով ես ուզում եմ, որ ոչ ոք իմ մասին չիմանա:Դրա համար էլ ձայն չէի հանում: Եվ երիտասարդը սկսեց իր հանցանքների մասին պատմել զղջալով, իսկ վերջում ներողություն խնդրեց:Թագավորը գտավ այն արժանուն, որին արձակեց, իսկ մնացածները մնացին բանտում:Այս պատմությունը մարդիկ պատմելով հասցրել են մինչ օրս:

252.1.Ես ուրախ կլինեմ երբ ամեն ինչ կկարգավորվի: Երբ ամեն ինչ կկարգավորվի, ես ուրախկլինեմ: Ես կարգավորվելուն պես ուրախ կլինեմ: 2.Դու քաջ ես ոը անձնվեր հաստատ դու կարդարացնես մեր հույսերը: Դու հաստատ կարդարացնես մեր հույսերը,որովհետև դու քաջ ես ու անձնվեր: 3.Մարդու արյունատար մազանոթների ընհանուր երկարությունը հարյուր հազար կիլոմետրի է հասնում,դա հասարակածից երկուսուկես անգամ երկար է: Հասարակածից երկուսուկես անգամ երկար է մարդու արյունատար մազանոթների ընդհանուր երկարությունը, որը հասնում է հարյուր հազար կիլոմետրի: Մարդու արյունատար մազանոթը երկուսուկես անգամ երկար է հասարակածից, քանի որ այն հասնում է հարյուր հազար կիլոմետրի:

253.Բոլորն ասում էին, թե դու չես կարող սովորել բարձրացում-պտտեցում պտտաձողի վրա երկու շաբաթում,բայց ես ասում էի, որ կարող եմ ու կարողացա:Երկար խոսելու կարիք չկա, եթե ասածդ կարող ես ապացուցել գործով

254.Անիմաստ է հաշվել, թե քանի հատ ճանապարհ է կառուցվել, անիվը հայտնագործելուց հետո:
Ամեն ինչ ուրիշ կլիներ, եթե հեծանիվ ունենաի
Փորձոմ էի հեծանիվը սարքել,բայց չկարողացա:
Քսան տարի առաջ, Տրոյական պատերազմից հետո, Ոդիսևսը տուն վերադարձավ:
Յոթանասուն տարում, ամերիկային փոստայինընկերությունը Ջեկ Լոնդոնից ընդունեց, որպես գրող և նրա պատվին նամականիշ թողարկեց:
Մեր հարևանի աղջկա հետ՝Սառաի լավ մանկություն եմ անցկացրել:
Ծովին հարմարված մարդը, ցամաքին դժվար կհարմարվ

255 Զբոսաշրջիկները հաճախ են գնում Լոխ Նեսս լիճ:Դրա պատճառով այնտեղ շատ աղբ է լինում և Էռնեստ Էկուզերը միշտ աղբահավաք է անում:Մի աղբահավաք անելու ժամանակ նա մի դեղին առարկա տեսավ, որը նման էր ռեգբիի գնդակի:Էռնեստը դա գլորելով հասցրեց աղբարկղը:Երբ նա վերադարձավ նա արբաղկղում տեսավ միայն դեղին կճեպ, և նկատեց ջուրը ձգվող անմարդկային հետքեր:Մինչև նրանք զանգեցին և կառավարության ներակայացուցիչները եկան, աղբարկղն արդեն դատարկվածէր:Բայց այդ դեղին կճեպը շատ թանկարժեք գյուտ կարող էր լիներ:

256 1.Նավի անձնակազմից, մոռացվել էր և մնացել: 2.Հակառակ կողմի Ազորյան կղզիների և Պորտուգալիայի մեջ էր նկատվել: 3.Նոյեմբերի 7-ին դուրս եկած և դեպի Ճենովա գնացող Մերի Սելեսթը; հայտնաբերվեց: 4.Առագաստանը տեսնելուն պես, միանգամից 5.Նա զիգզագացեվ էր շարժվում: 6.Անձնակազմը, որը բաղկացած էր եղել ութ մարդուց: 7.Նավի վրա ամեն ինչ կարգին էր, մաքուր և իր տեղը, ոչ մի բան չէր կոտրվել: 8.Ճակատագիրը, որը հասել էր անձնակազմին: 9.Օվկիանոսում լինելու ժամանակի չափ:
257 -Ով է հայտնագործել պաղպաղակը,-հարցրեց տղան -Տանսմեկերորդ դարում, Սիցիլիան նվաճած արաբները, հետաքրքիր ուտելիք էին պատրաստում,-պատասխանում է հայրը,- նրանք թռչնի ձվի պարունակությունը խառնում էինջրի հետ և թողնում, որ մի օր սառչի: -Մենակ արաբները,-հարցրեց տղան? Հռոմեացիները ուրիշ կերպ էին դա անում,-պատասխանեց հայրը-,նրանք դեղձի կորիզը հանում էին և տեղը սառույց դնում: -Իսկ ուրիշները,-հարցրեց տղան: -Չինացիները, հռոմեացիներից շուտ էին այդպիսի բաներ պատրաստում և ոչ միայն դեձի հետ, այլ նարնջի, լիմոնի և այլն:Ասեմ իմանաս, դա շատ համեղ է:
«Բոլոր մեծահասակները առաջ երեխա են եղել, միայն թե նրանցից քչերն են այդ բանը հիշում»: Համաձա՞յն ես Էքզյուպերիի այս մտքի հետ, պատասխանդ հիմնավորիր:
Ես համաձայն չեմ Էքզյուպերիի այս խոսկերի հետ որովհետև գրեթե բոլոր մեծերը հիշում են են իրենց մանկությունը և դրանով են ուրախանում ետե չլիներ նրանց մանկությունը նրանք բան չեին ունենա պատմելու իրենց թոռներին և երեղաների:Չո որ ամենա լավ ժամանակը դա մանկությունն է ես կարծում եմ որ եթե մարդ մանկություն չունի նա լիարժեք մարդ չէ:

261. Գայլն սպասում էր, որ այծյամը ննջեր. որ նրան բռներ և ուտեր: Այծյամը նրա միտքն իմացել էր ու չէր քնում օրեր ու օրեր, մինչև որ գայլն ինքը թմրեց նիհրեց: Այն ժամանակ եկավ առյուծն ու կերավ գայլին: Բարձր ու եկարաձիգ ծառի գորտն սկսեց դայլայլել: Աղմուկի միջից մեզ էին հասնում հուսահատ օգնության կանչերը: Տղան մոտեցավ չարաճճի գեղեցկուհի` արքայադստերը: Զորքը պաշարում է երկրի մայրաքաղաք` Նինվեն ու սպասում նոր հրամանի: Կինը հարևաններին բողոքում է իր ոչ ու փուչ մարդ` Նազարից: Նազարի հետ կռվող`Սաքոն էլ էր այդ հարսանիքում: Արյունոտվում էր զորավարի սիրտը իր հայրենիքի`իտալիայի թշվառ վիճակից Ծերունին հաճախ էր իր թոռնիկ` Կարոյով հպարտանում:

622.Բարձր ու երկարաձիգ ծառի վրա,գորտն սկսեց կվկվալ։
Աղմուկի մեջից մեզ էին հասնում օգնության հուսահատ կանչերը։ Հայտնվեցին յուրահատուկ իրիկնային ձայները՝ ռիթմիկ զզվոց ու բարձր բեկբեկուն մռնչյուն։ Քարացած նայում էր աղջամուղջային տերևների ու թփերի նախշին,կարծես առաջին անգամ էր տեսել մեզ։

263. Տղան մոտեցավ չարաճճի գեղեցկուհի` արքայադստերը: Զորքը պաշարում է երկրի մայրաքաղաք` Նինվեն ու սպասում նոր հրամանի: Կինը հարևաններին բողոքում է իր ոչ ու փուչ մարդ` Նազարից: Նազարի հետ կռվող`Սաքոն էլ էր այդ հարսանիքում: Արյունոտվում էր զորավարի սիրտը իր հայրենիքի`իտալիայի թշվառ վիճակից Ծերունին հաճախ էր իր թոռնիկ` Կարոյով հպարտանում:

264.Ըստ ավանդության Արա և գահ բառից առաջացել է Արագածի անունը։ Երբ վերջալույսի ցոլքերն սկսում են մարել Արագածի վրա,նրա չորս գագաթների միջև,Մթնշաղին,կանթեղի նման երկար ցոլք է կախվում։ <<Լուսավորչի կանթեղ>> էր դա կոչվում ժողովուրդը,համարելով հույսի ու երազանքի խորհրդանիշ։ Արագածի լանջերին պահպանված հին մշակույթի հետքեր են հասել մեր օրերը՝ոռոգման ջրանցքներ,որոնց ակունքներին կանգնեցված են ջրի պաշտամունքը խորհևդանշող <<վիշապ կոչվող ձկնակերպ կոթողներ։։ Միջնադարյան երդերի եկեղեցիների ավերակները շատ են

265․Բազմախուստում է կենդանիների հարուստ աշխարհը։Օձերի որոշ քիչ տեսակներ,ջերմության հազարերորդական աստիճան փոփոխության են արձագանքում։Չղջիկն այնքան նուրբ ու թույլ լսողություն ունի։Մի օր, հնարավոր կլինի արտասովոր զգայուն ռադիոաստղադիտակներ ստեղծել։Իսկ դա հնարավորություն կտա լավ լսել ազդանշանների նշանները։Դրանից գիտնականները սովորելու շատ բան ունեն։Անգամ շատ հեռու են լինում քամու կամ կրակի գոտուց։Իր ծղրտոցից երկու հազար անգամ ավելի բարձր աղմուկի մեջ էլ մոծակի բզզոցը լսում է։Նա հինգ կիլոմետռ հեռու է լինում։Գիտնականները թիթեռնիկի <<անտենայի>> ու չղջիկի լսողական ապարատի աշխատանքի սկզբուքը հասկանան։Դրանց աղբյուրը ինչ-որ տեղ տիեզերքում է։

266 Այն նախադասոթյունները, որոնք մի բան բացատրում են և լրացուցիչ տեղեկություն են տալիս:

268 Զարմանալի է Անսպասելի Ինքնասպան էր եղել Իրականությանը ավելի մոտ, ո

269 Ներս մտնողը Նվարդն էր,բժշկի դուստրը։ Ընկերոջը նվիրեց իր սիրելի գիրքը,Գանձերի կղզին։ Մեր հարևան Նոյեմ տատիկը ութսունն անց առույգ կին է։ Մեր դիմացի լեռ Խուստուփը երկար ժամանակ ծածկված է մնում ձյունով։ Ծերունին փառատենչ բնակալ Իշխանին պատմեց հուշարաձանների մակագրությունների մասին։ Նա առաջին անգամ տեսավ ծովափնյա մեծ քաղաք ՝ Օդեսան։ Օմար Խամայը Խորասանի մեծ բանաստեղծ էր,որի զղջումն ու իմաստալից խոսքը լսելի եղան Աստծուն։

270.Մի տղա որը նոր էր եկել Հայաստան չէր հարմարվում այստեղի միջավայրին։Եվ ես նրան օգնեցի սկսեցի նրա հետ ընկերություն անել, և ցույց տվեցի Հայաստանի բոլոր տեսարժան վայրերը։ Այս պատմությունը ցույց է տալիս,որ հարազատ միջավայրից դուրս հայտնված մարդուն պետք է օգնել ու նեցուկ լինել։ Մինչև որ նոր տեղին հարմարվի։

271․ ՈՒղի-Մայրուղի,ախտ-դրախտ,թիռ-ուղաթիռ,աղտ-թքաղտ։ 272․Խելամիտ գովազդի շնորհիվ,<<Ֆուձի>> հյուրանոցը Ֆուձիյամա լեռան վրա 3776 մետրանոց գագաթի շրջակայքի բազմաթիվ հյուրանոցներից ամենահաջողակն է։ Գովազդը հետևյալն է,<<Եթե ձեր համարի պատուհանից Ֆուձիյաման դիտելուն վատ եղանակը խանգարի, հյուրանոցը ձեր վճարած վարձը կվերադարձնի>>։Իսկ տեսանելիությունը տասնյոթ տարվա ընթացքում ընդամենը տասնհինգ օր է վատ եղել։

273․Ա․Սուրենին՛ ակումբի նախագահին, կհամոզենք։ Բ․Սուրենին․ակումբի նախագահին կհամոզենք։ Պատ․Ա․բացահայտում է որ Սուրենին ակումբի նախագահն է։ իսկ Բ-ն թվարկում է։ Ա․Սիմինդրի խիտ արտից դուրս եկավ մի ջահել կին՛ եղեգի պես ճոճելով բարակ իրանը։ Բ․Սիմինդրի խիտ արտից դուրս եկավ մի ջահել կին՛ եղեգի պես՛ ճոճելով բարակ իրանը։ Պատ․Ա․Կինը եղեգնի պես։ Բ․Կինը եղեգնի պես մարմին

275․Գայլն անցնում էր մի վրանի մոտով, նա տեսավ, որ այնտեղ հովիվները գառան միս են ուտում,այս փաստն անարդարացի թվաց ու շատ նեղացրեց գայլին։Նա մոտեցավ հովիվներին ու բողոքեց։

275․Գայլն անցնում էր մի վրանի մոտով, նա տեսավ, որ այնտեղ հովիվները գառան միս են ուտում,այս փաստն անարդարացի թվաց ու շատ նեղացրեց գայլին։Նա մոտեցավ հովիվներին ու բողոքեց։Մոտավորապես վաթսունհինգ միլիոն տարի առաջ մեր մոլորակի կենդանիները զանգվածաբար ոչինչացել են երկնաքարի մոլորակի վրա ընկնելու պատճառ։Գիտնականների մի խումբ հետաքրքիր կարծիք է հայտնել։Ուղղակի աղետից հետո փոշու այնքան հոծ ու խիտ շերտ է պատել երկիրը։Դրանիցել և ջերմությունն է զգալիորեն նվազել և խավար է եղել։Դինոզավրերի ամանակաշրջանի շատ կենդաինիներ,չեն կարողացել հարմարվել պայմ աններին և ոչնչացել են։

276 Հարավային Աֆրիկայում մի բույս սնվում է թիթեռներով։ Անգլիայում խոլորձ ծաղիկը ունի մեծ համարում։ Մոնղոլիայի հարուրամյա երկարակյացների մեջ չկա ոչ մի տղամարդ։ Գիտնականները պատասխանել են այն հարցին,թե որ տարիքից են երեխաները սկսում հեքիաթ սիրե

278
Ա-Ա խմբի նախադասությունները գրված են եզակի ձևով:
Բ-Բ խմբի նախադասությունները գրված են հոգնակի ձևով:

279
Նկարը ամրացված է պատին պապուս կողմից:
Գիրքը կարդացված է նաև իմ ընկերոջ կողմից:
Առավոտյան ոտքերը թրջված էին ցողի:
Առավոտյա պատահարը տարբեր ձևերով է պատմվացվում տարբեր մարդկանցկողմից:Թեթև ցնցում գրանցվեց սարքերի կողմից:
Մարդիկ զգուշացված են եղել սպասվող վտանգի մասին ինստիտուտի աշխատակիների կողմից:
Երեխաները անտառում գտնված են եղել որսորդների կողմից:
Տղան կախարդվում էր միշտ նույն երազի կողմից:
Տաշվում ու իրար քողքի էին դրվում քարերը վարպետի խնամքոտ ձեռքի կողմից:
Շինարարությունը հասցվեց ավարտին:
Հանդիպը հետաձգված է եղել:

280
Նա թագավորին նամակ էր գրել, միայն իր որդու Եգորի մասին: Նա թագավորին նամակ էր գրել միայն իր որդու,Եգորի մասին: Վաղուց չէր տեսել ընկերոջը՝Վահագնին: Վաղուց չէր տեսել ընկերոջը,Վահագնին: Նուբարենց տունը համարյա ամեն օր լի էր հյուրերով, Զավենի ընկերներով: Նուբարենց տունը համարյա ամեն օր լի էր հյուրերով՝Զավենի ընկերներով: Իշխանը կանչեց բերդապետին՝Վահրամին մի անգամ, ևս զգուշացնելու գիշերային արկածի մասին: Իշխանը կանչեց բերդապետին,Վահրամին, մի անգամ ևս զգուշացնելու գիշերային արկածի մասին:

281
Ա)Իմ կարծիքով իմաստն այն է,որ չպետք է հավատալ մարդկանց բոլոր ասածներին:
Բ)Գող-Գողը շատ լավ վարժված էր խաբելուն, շատ խորամանկ էր և արագ էր մտածում:
Հարուստը-Իմ կարծիքով հարուստը շատ միամիտ էր և մտածում էր, որ եթե պահակ ունի նրա ունեցվածքը անվտանգ է:
Հարուստի կինը-Այս պատմության մեջ շատ բան չկար նրան բնութագրելու համար:
Պահակը-Պահակը շատ ուշադիր էր, բայց նաև միամիտ:
Գ)Ամեն ինչ սկսվեց հարուստի տանը, հետո բակ կամ փողոց, որտեղ հանդիպեց պահակին:
Դ)Գողը-Գողը հասկանում էր, որ նրանք կլացեն նրանից, որ իրենց թալանել են:
Պահակը-Պահակը հասկանում էր այն,որ լաց կլինի, որովհետև տերը մահացել է:
Ե)Պահակ-Պ
Գող-Գ
Պ-Այ տղա, այդ ի՞նչ ես անում, այդ պարկիդ մեջ ի՞նչ կա:
Գ-Պապիկ ջան, այս տան տերը մահացել է և նրա վախճանից առաջ ինձ խնդրեց, որ մի քանի իր տանեմ իր եղբոր:
Պ-Այդքան էլ քեզ չեմ հավատում, եթե այդպես է, ասա ինձ ինչո՞ւ այդ տնից հիմա լաց չի լսվում:
Գ-Պապիկ ջան, մինչև առավոտ սպասիր լացն էլ կլսես, ողբն էլ:
Պ-Դե լավ գնա:
Զ)Խորամանկ Գողը

282
Երբ թերթում ես աշխարհի քաղաքական քարտեզը,մարդ հաճախ զարմանում է։ ՈՒշադիր իրադարձությունները չհետևելու դեպքում, ոլորովին անհայտ երկրներ կգտնեն իրենց սահմաններով ու քաղաքներով։ Մարդկային պատմության ընթացքում քանի անգամ է փոխվել աշխարհի քարտեզը։Վարդագույն․ կանաչ, մոխրակապտավուն, դեղին բծերը մերթ սեղմվում են, մերթ լայանում, մերթ էլ բոլորովին անհետանում։

283 Ա․Չինական երկնքի տաճարը պահպանվել է Պեկինում։Այդ շինությունը տարբերերվում է բոլոր մնացածներից,նրանով որ տանիք չունի։Նրա տանիքը բաց երկինքն է։Տաճարի ներսում քարե հարթակ է։Առաջին սալի վրայից գոռոցը մեծ արձագանք էր արձակում,երկրորդ սալից,երկու անգամ ավել,երորրդից երեք անգամ։Բացի արձագանքից,մարդու ձայնը դառնում է ավելի բարձր։Մարդիկ նույնից տաճարից շատ հեռու գտնվելով կարող են լսել խոսացողի ձայնը։ Բ․Շամիրամի կախովի այգիները բացահայտելու համար,Իրաքի իշխանությունը երկու երկու միլիոն դոլար պարգև է խոստացել։Իրաքում ուզում են վերակառուցել ժամանակի հզոր քաղաքներից մեկը Բաբելոնը։Բաբելոնի ամենակարևոր կառույցներից էր կախովի այգիները։Ցավոք ոչ ոք չի կարողանում լոծել բույսերը աստիճանահարթություններրի վրա տնկելու խնդիրը։Երեք հազար տարի առաջ այդպիսի տեխնոլոգիաները մնում են գաղտնիք։

284 Ա.Այգեբաց-այգին բացել,այգաբաց-վաղ առավոտյան Բ.Իր,որով արտացոլովում է իր դիմացի առարկան: Գ.Ակնթարթ-վայրկյան,միլիվակյան Դ.քինախնդիր անհանդուրժող չներող:

285․Երբ առաջին անգամ Անտարկտիդայի սառցածածկույթի տակ արևադարձային հնագույն կենդանիների և ծառերի քարացած մնացորդներ հայտնաբերվեցին, ոչ ոք դրան չհավատաց։Մոտ հիսուն տարի պահանջվեց, որ վեցերորդ մայր ցամաքի դինոզավրերի մասին ճշմարտությունը հաղթանակի։ Անտարկտիդայի հնէաբանական վերջին գտածոն եզակի է։Մի այնպիսի կմախք է հայտնաբերվել,որպիսին դեռ գիտնականները երբեք չէին հանդիպել։Դա երեք մետր վաթսուն սանտիմետր բարձրություն ունեցող փետրավոր գիշատիչ մողես է․որը ջայլամ է հիշեցնում,բայց գլխից մեծ գլուխ և արծվի հզոր կտուց ունի։Գտածոն քառասուվեց միլիոն տարեկան է։

286 Ա.Այնքան գեղեցիկ էր,որքան գարունը տերևաթափին: Բ.Այնպես հանգիստ ինչպես զեփյուռը աշնանային: Գ.Այնտեղ գեղեցիկ է,որտեղ մաքուր է: Դ.Երբ,որ ձյուն է գալիս հենց այդ ժամանակ Հարությունը դուրսներ

287.-Իմացել ես, թե ինչ է եղել:Ճապոնիայի գյուղաղատնտեսության նախարարությունը, ուտելի ծաղիկների ծրագիր է մշակել:
-Ինչո՞ւ:
-Բանն այնում է,որ Ճապոնիայում մոդայիկ է դարձել տարբեր ճաշատեսակներին, տարբեր ծաղիկներ ավելացնել:Ռեստորաններում ծաղիկներ են դնում ճաշերի մեջ,որոնք փոխում են համը:
-Դա նրանց դո՞ւր է գալիս:
-Այո և ոչ միայն ճապոնացիներին, այլ նաև զբոսաշրջիկներին, որոնց դուրը շատ են եկել աղցանները ծաղիկներով:

288.Մանեն կարդում էր,բոլորովին հանգիստ նրա ձայն հնչում էր հարթ ու հավասար։ Այգուց դուրս եկած միջահասակ մարդուն Վարդանին, նորից հանդիպեցինք ձորում։ Աճում էին Հակոբի խնձորենիները, որդիները՝ Արամն ու Արեգը։ Երկաթուղու վարչության կառավարիչը, ճաղատ գլխով ու շատ երկար բեղերով մի մարդ և մյուս հյուրերը երգում էին։ Այդ կնոջից Սառայի մորից, հետո աներեսը նորից ամուսնացել է։
289.-Համերգը ուշանում է։Պետք է սկսվեր 7 անց 15։-ասաց Արամը։ -Տեխնիկական խնդիրներ են ոնցոր թե։-պատասխանեց Կարինեն։ Ա․Ահա ահա և մեկը դուր եկավ դահլիճ։ -Հարգելիներս,ներողություն ենք խնդրում,մենք խնդիրներ ունենք մեր բարձրախոսների հետ։-ասաց երգիչի մենեջերը։ Ա․—Գրազ կգամ ուղղակի երգիչն է հիվանդացել,նորությունների կայքում կարդացել էի դրա մասին։ Կ․Ինչքա՞ն սպասենք։ Ա․Հիմա տեսնեմ, տոմսերը հետ վերադարձնելու հնարավորություն կա։ Կ․Իզուր պետք չի,վրան գրած է,որ չի կարելի։ Ա․Ուրեմ ստիպված պետք է սպասենք։

290.Այ քեզ զարմանալի պատմություն, տղայի այդ արարքի մասին, ինձ նրա մայրն է պատմել:
Եվ հենց նրան էլ սպասում էր և վերջապես գործնկերս եկավ, և մենք միասին դուրս գնացինք:
Վախից գլուխը կորցրել էր, ընկերը այլայլված քայլում էր ակնյունից ակնյուն:
Նրա հետ երեկ էի պայմանավորվել, իսկ Արամը տունը սպասում էր:
Աղջիկն անսպասելիորեն ժպտաց ու պարզեց ձեռքերը, նա զարմանալի պայծառ ժպիտ ուներ:
Նրա անւոնը, պարզվեց Մարինե է, Մարինեն գեղեցիկ ու պայծառ աչքեր ուներ:
Չապլնը մտահոգվելով իր դստեր մասին ամանօրյա տոներին մոտ նրան նամակ է գրում։Նրա դուստրը բավականին հայտնի բ վվպարուհի էր։Չապլինը վախենում էր որ իր աղջիկը այդ փառքից կմոռանա,որ նա սովորական մահկանացու է։Չարլին ասում է ,լարախաղի վրայի `վարպետը ավելի կայուն է,փառքի շեմին կանգնած մարդը։Նա խորհուրդ է տալիս աղջկան չմոռնալ իր ծանոթների մասին,որոնք գումարի կարիք ունեն,և ոչ միայն ծանոթներին,այլ նաև սովորական վարորդին, որ իրան տուն է տանում։Խորհուրդ է տալիս հետաքրքրվել նրա ընտանիքով,և եթե կարիք կա թեյավճարի կարգով ավել գումար նրան թող։այս նամակում Չապլինը աղջկան ուզու հասկացնել,որ հայտնիությունը ու փառքը փոխում են մարդոն,և նա չի ուզում որ նույնը կատարվի իր աղջկա հետ։

293.Այդպիսի տղային պետք է փնտրել,այնտեղ որտեղ սովորաբար չենք տեսնում։ Քարավանը ծանր-ծանր առաջ է շարժվում,որտեղով ես անցել էի։ Նրան անապատում հանդիպեցի,այնտեղ որտեղ սովորաբար է լինում։ Առավոտից պատմեց այդ պատմությունը,այնքան պատմեց, որ ես հոգնեցի։ Արդեն ուշ էր,այնքան որ փողոցը լուսավորում էր լապտերները։ Թոռան գալը տատին կուրախացնի,որովհետև նա կարոտել էր թոառնը։ Մի՛թե այդքան սիրում էր կատվին,որ կարող էր ծեծել հարևան երեխային։
Վերլուծություն
Արդյոք կապրե՞ս սիրտըս մաշող կարոտը հեզ...
Չարտասանված, սրտում թաղված երազներըս աստեղաշող
Արդյոք կապրե՞ս...
Արդյոք կըզգա՞ս սիրտըս այրող սերը երազ..
Այն խոսքերը, այն երգերը, որ քեզ ասել ես չեմ կարող.
Արդյոք կըզգա՞ս...
Իմ կարծիքով այս տողերով Վահան Տերյանը ուզում է ասել թե իջքան է կարոտել իր սիրաց աղջկան նա այդ աղջկան ատկերացնում է միայն իր երազներում:

301.
/Ա/Երբ մեզ հրահանգ եկավ գլխավոր շտաբից, որ երկնքում ՉԹՕ է հայտնվել, մեզ անմիջապես ուղարկեցին նրան հետապնդելու։Տեղ հասնելով մենք նրան չէին տեսել, բայց մեր ռադիոձայնորսիչները հաստատում էին նրա լինելը։Հետո էլ նա անհետացավ ռադարի վրայից։
/Բ/Այսօր երկնքում հայտնաբերել են ՉԹՕ, մեր օդաչուները հետապդնում են նրան, լուր է հասել, որ նա իր արագությունը հասցրել է մինչև մի քանի հարյուր հազար կմ/ժամի։Ցավոք սրտի նա հենց նոր անհտեցավ, թե օդաչուների մոտից, թե շտաբի։Արդեն քանի անգամ է, որ նրանք երևում են մեզ, բայց վերջին պահին անհետանում։
/Գ/Այսօր լուր հասավ, որ ՉԹՕ են տեսել երկնքում։Երկու օդաչու է ընկել նրա հետևից և կորցրել ՉԹՕ-ն։Իհարկե սա սուտ է, որովհետև այդպիսի հայտնագործության համար ամբողջ բանակն էր պետք ուղարկել ՉԹՕ-ի գետևից այլ, ոչ թե երկու օդաչուի, խորհուրդ կտաի չհավատաիք այսպիսի բաների։

302․Հենց նոր պարզեցին, որ խոսում են այդքան լեզուներով
Վերջերս են պարզել, որ խոսում են այդքան լեզուներով։
Դեռ չեն պարզե, բայց հենց հիմա պարզում են, թե քանի՞ լեզուներով են խոսում։
Պարզեցին, որ առաջ խոսում էին այդքան լեզուներով։
Ապագայում կպարզեն, որ անցյալում խոսացել են այդքան լեզուներով։
Ապագայում կպարզեն, որ խոսում են այդքան լեզուներով։
Ապագայում կպարզեն, որ ապագայում խոսելու են այդքան լեզուներով։
Անցյալում պարզել են, որ ապագայում խոսելու են այդքան լեզուներով։

303․Մեր դասարանը շատ տարբեր է, բոլորն էլ շատ տարբեր են և շատ նման։Մենք շատ բանով ենք իրար նման, բոլորս էլ չենք սիրում առավոտյան պարապմունքները, սիրում ենք համակարգչային խաղերը և ավելի շատ ենք սիրում իրար հետ խաղալ։Սիրում ենք քաղաքով ման գալը, տարբերվում ենք ունակություններով, ամեն մեկը մի կողմից ուժեղ է։Տարբերվում ենք նախասիրություններով և մենտալիտետով։Մեզ կապում է դպրոցը, մեր դասերը և ուսուցիչները, թեստերը և քննությունները, ինչու ոչ, նաև նպատակները և վերջում մեզ կապում են նախասիրությունները։

304. Տրված բառերն ու արտահայտությունները հոմնիշներով փոխարինի´ր: Ստացված և տրված տեքստերը համեմատիր. ո՞րն է՝
ա) ավելի խոսակցական,
բ) ավելի վերամբարձ:
Լիբիական մեռյալ անապատի տաք ավազուտներում, տասնյակ կիլոմետրեր զարմանալի կանոնավոր սարեր են երևում: Բուրգերն են՝ եգիպտական փարավոնների դամբարանները: Վիթխարի ու վեհասքանչ այդ բուրգերը կարծես անապատի ավազներից են հառնում ու ճնշում մարդուն իրենց արտասովոր չափերով ու խիստ ուրվագծերով: Բուրգի ստորոտում կանգնած՝ դժվար է պատկերացնել, որ այդ հսկայական քարե սարերը մարդու ձեռքով են կերտված: Ժամանակին դրանք քարերի առանձին մեծ բեկորներով են կառուցվել: Ժամանակակից երեխաները այդպես խորանարդիկներով են բուրգեր կառուցում:
Թագավորների, քարաբեկորով, ստվերագծերով, ավազաների մեջ, մտածել, ճզմում են, ելնում են, ձգվում են, ահռելի, մեծասքանչ, ասես թե, անսովոր, ներքև, ձեռակերտ, մեր օրերում, այն ժամաակ:

305. Ըստ տրված հետևության, տեսած, լսած կամ կարդացած մի պատմություն պատմի´ր:
Մի մարդ իրեն անհաջողակ էր համարում եւ մտածում էր, որ ինքը ինչ էլ Անի ամբողջ կյանքում նույնն էր մնալու։ Ամեն ինչ փորձում էր անել ու հասցնել, սակայն ոչինչ չէր ստացվում։ Նա անընդհատ շտապում էր, այդ իսկ պատճառով նա միշտ կոնֆլիկտի մեջ էր լինում իր կնոջ ու երեխաների հետ։ Մի օրը հերթական վեճից հետո տղամարդը դուրս եկավ տնից։ Նա նյարդայնացած էր շատ ու կրկին շտապում էր։ Հանկարծ ճանապարհին նա տեսավ մի լավ ու կոկիկ հագնված մի ծերունու։ Ծերունին տղամարդուն առաջարկեց լավ աշխատանք, տուն։ Մի պահ տղամարդու շտապողականությունը անցավ եւ ամեն ինչ ընկավ իր տեղը։ Ծերունին խորհուրդ տվեց տղամարդուն, վերացնել իր մեջ շտապողականությունը։ Անցան տարիներ, ծերունին արդեն մահացել էր, իսկ տղամարդը հարստացել էր ու վայելում էր իր ծերությունը։ Տղամարդը խորհում էր այն մասին, թե ինչու էր այդ ժամանակ այդպես շտապում։ Հիմա նա հասկացել է, ամեն ինչ իր ժամանակին է գեղեցիկ:

307. Ամենա և անգույն ածանցներով կազմված ածականների իմաստները համեմատի´ր. ո՞ր ածանցն է չափազանց շատի իմաստ հաղորդում, ո՞րը՝ ամենաշատի (նրանց հետ գործածված գոյականի ձևին էլ ուշադրությո´ւն դարձրու):
Թանգարանում հնագույն գործիքներ են պահվում: Այդ դամբարանից գիտությանը հայտնի ամենահին գործիքները գտան:
Հնագույն- ամենաշատ
Ամենահին-չափազանց
Դժվարագույն խնդիր են տվել ինձ: Գրքի ամենադժվար խնդիրը սա է:
Դժվարագուն- չափազանց
Ամենադժվար- ամենաշատ
Փոքրագույն ձկներ են լողում իմ ակվարիումում: Իմ ակվարիումի ամենափոքր ձուկն է սա։
Փոքրագույն-ամենաշատ
Ամենափոքր-չափազանց

308. Տուն բազմիմաստ բառը նախադասությունների մեջ գործածի´ր քեզ հայտնի բոլոր իմաստներով:

309. Ընդգծված դերանունները փոխարինի´ր համապատասխան հոդերով (եթե պետք է՝ կարող ես նախադասությունից բառ հանել):
Քո ընկերը մենակ քայլում էր փոշեծածկ ճանապարհով:
Ընկերդ միայնակ քայլում էր փոշեծածկ ճանապարհով։
Իմ որսն իր ոտքով եկավ:
Որսս իր ոտքով եկավ։
Մենք, այսինքն՝ ծովափի բնակիչները, ծովից ենք հանում մեր սերունդն ու հարստությունը:
Ծովի բնակիչներս, ծովից ենք հանում մեր սերունդն ու հարստությունը:
Դու՝ մեր ամենաուժեղ մարզիկը, հաղթանակով պիտի գաս:
Մեր ամենաուժեղ մարզիկը,հաղթանակով պիտի գա։
Ես ծեր որսորդ եմ ու կյանքում շատ բան եմ տեսել:
Ծեր որսորդություն կյանքում շատ բաներ եմ տեսել։
Դուք՝ մեր շնորհալի տղաները, ձեր խոսքը դեռ չեք ասել:
Մեր շնորհալի տղաներ, խոսքնեըդ դեռ չեք ասել։
Քո սիրտը քա´ր է, քար:
Սիրտդ քար է, քար։
Ձեր ձեռքն ընկնողին պրծում չկա:
Ձեռքներդ ընկնողին պրծում չկա։

310. Ընդգծված բառերը փոխի´ր՝ առանց նախադասության միտքը փոխելու:
Թանգարանի սրահներից յուրաքանչյուրում ցուցադրվող վաթսուն առարկա կա:
Դպրոցի բոլոր դասարաններում տասնհինգական սեղան է դրված:
Ամեն մի երամում տասնհինգ կռունկ է:
Այդտեղ յուրաքանչյուր գետ երեք վտակ ունի:
311. Բառակապակցություններ կազմիր՝ հարցում արտահայտող բառերը գոյականներով փոխարինելով:
Հնարավորություն ունենալ՝ ինչի՞
Հնարավորություն ընձեռել (տլ)՝ ինչի՞:
Նպատակ ունենալ՝ ինչի՞:
Աշխատանք, խաղ, ուսում, հանգիստ, գործել, խաղալ, սովորել, հանգստանալ (կարող ես շարունակել):
Հարցին պատասխանող բառը բայից առա՞ջ գրեցիր, թե՞ հետո: Ո՞ր դեպքում է բայից առաջ գրելն ավելի բարեհունչ:

312. Ընդգծված բառերն ու արտահայտությունները հոմանիշներով փոխարինիր այնպե´ս, որ տեքստի ոճն ավելի վերամբարձ դառնա (ըստ անհրաժեշտության՝ կարող ես բառեր հանել, բառեր, բառաձևեր կամ բառերի դասավորություն փոխել):
Հին Բաբելոնի հարստությունն ու պերճությունը դեպի իրենց էին համակրում ճամփորդներին: Նրանք գալիս էին իրենց աչքերով տեսնելու քաղաքի հիասքանչ պարիսպները, որոնց վրայով մի քանի կառք կարող էր կողք-կողքի ընթանալ:
Սակայն ճամփորդներին ամենից ավելի համակրում էր Նաբուգոդոնոսոր թագավորի հրաշագեղ պալատը: Պալատի կողքին վեր էր խոյանում, հրաշալի մի շինություն կախովի այգիները: Թագավորը դրանք կառուցել էր իր սիրելի կնոջ համար: Թագուհին մեդացի էր՝ իր հայրենիքի զմրուխտ լեռներին ու անտառներին սովոր: Շոգ ու անտառազուրկ Բաբելոնում կարոտում էր Մեդիայի լեռնային անտառների զովին ու շվաքին: Կնոջ տխրությունը մեղմացնելու համար համար Նաբուգոդոնոսորը որոշեց նրան կարծես լեռներից բերված ամբողջ մի օազիս ընծայել: Եվ կամարակապ չորս հարկերից բաղկացած լայն աշտարակի վրա ստեղծվեցին նշանավոր կախովի պարտեզները: Հասարակ մահկանացուների համար պարտեզները մտնելը գրեթե անհնարին էր. չէ՞ որ դրանք կայսրական պալատի բարձր պարիսպների ետևում էին, իսկ մուտքը պահպանում էր սոսկալի պահակախումբը:
Այդպիսի պարտեզներ ամբողջ աշխարհում ոչ մի տեղ չեն եղել, դրանք շատ ընտիր էին մտածված և հեքիաթային գեղեցկություն ունեին. իզուր չէ, որ ներառվել էին աշխարհի յոթ հրաշալիքների շարքը:

313. Նախադասություններն ըստ օրինակի փոխի´ր (ներգործակա´ն դարձրու:
Օրինակ`Նա պարտվել էր մի հզոր թշնամուց:-
Սիրտը գերվեց աղջկա մի ժպիտից
• Աղջկա մի ժպիտը գերեց սիրտը

314. Շարքի բոլոր բառերը, բացի մեկից, նույն ձևով են կազմված: Գտի´ր օրինաչափությանը չենթարկվող բառը.
ա) փառապանծ, հենակմախք, հեռախոս, ռազմակոչ, կիսաշրջանաձև,
Այս շարքի կիսաշրջանաձև բառը տարբերվում է նրանով, որ ունի երեք արմատ, իսկ մնացած բառերը երկու արմատ։
բ) սեղմաժպիտ, կարմրազգեստ, կարմրախայտ, խավարասեր, իսկույնևեթ:
Իսկույնևեթ բառը տարբերվում է նրանով,որ իր հոդակապը և-ն է, նկուղներում միայն ա հոդակապ է։
գ) Մանկություն, գրավիչ, հերարձակ, գրական, քննություն։
Հերարձակ բառը միակ բառն է, որ ունի երկու արմատ առանց ածանցի, մնացած բառերը ածանցավոր է։

315. Հարցում արտահայտող բառերը փոխարինի´ր համապատասխան բառակապակցություններով:
Հեռագիրը պահպանված պատերազմից, բերել էին գիշերը:
Ծաղիկը՝ գեղեցիկ ու գունազարդ, դաշտում կարծես միակն էր:
Աշունը շուկան լցրել է մրգերով՝ անուշահոտ և քաղցրահամ։
Նրա հիասթափություը մատնում էին աչքերը՝, ծովի նման։
Մի ժպիտ՝ հիմար ու անմեղ, թառել էր դեմքին:
316. Հարցում արտահայտող բառերը տրված գոյականներով փոխարինելով՝ բառակապակցություններ կազմի´ր:
Դիմադրել՝ ինչի՞ն:
Դիմադրել մտքին, դիմադրել ճնշմանը, դիմադրել հեռանալու,դ դիմադրել առաջանալուն, դիմադրել մոռանալու։
Խուսափել՝ ինչի՞ց
Խուսափել մտքից, խուսափել ճնշումից, խուսափել հեռանալուց, խուսափել առաջանալուց, խուսափել մոռանալու։
Միտք, ճնշում, հեռանալ, առաջանալ, մոռանալ (կարող ես շարունակել):

317. Տրված պարզ նախադասությունները դարձրո´ւ բարդ՝ ավելացնելով փակագծում տրված հարցին պատասխանող նախադասություն (որպեսզի ավելացրածդ նախադասությունը տրվածի հետ կապվի, կարող ես անհրաժեշտ բառ ավելացնել):
Ա´յ աղվեսներ, ձեռք քաշեք ձեր պոչերից, որովհետև դրանք ավելորդ բեռ են ձեզ համար: (ինչո՞ւ)
Ութ տարի մնացի այդ երկրում, քանի որ այնտեղ ապրում էի սիրելիիս հետ: (ինչո՞ւ
Բոբն արագ վազեց հանդերձանքի կույտի մոտ, որպեսզի իրեն հարմար հանդերձանք գտնի: (ինչո՞ւ)
Նա ուժ հավաքեց, որպեսզի կարողանա առաջ գնալ իր մասնագիտության մեջ: (ինչի՞ համար)

318. Նախադասությունները հնարավոր ձևերով կետադրի´ր այնպես, որ իմաստները տարբեր լինեն:
Հայրն ու մայրը ողջունեցին մեզ համբուրեցին շնորհավորեցին իրար:
Հայրն ու մայրը ողջունեցին մեզ համբուրեցին, շնորհավորեցին իրար:
Հայրն ու մայրը ողջունեցին մեզ, համբուրեցին շնորհավորեցին իրար։
Հայաստանը ուր որոշել էր գնալ մանուկ հասակից չէր տեսել:
Հայաստանը ուր որոշել էր գնալ, մանուկ հասակից չէր տեսել:
Հայաստանը ուր որոշել էր գնալ մանուկ հասակից, չէր տեսել:
Նրանց ոտների տակ մի պահ մթագնում էին ձորերը անտառները սևանում էին ամպերի արանքում բեկբեկված շողերի փայլի մեջ:
Նրանց ոտների տակ մի պահ մթագնում էին ձորերը անտառները, սևանում էին ամպերի արանքում բեկբեկված շողերի փայլի մեջ:
Նրանց ոտների տակ մի պահ մթագնում էին, ձորերը անտառները սևանում էին ամպերի արանքում բեկբեկված շողերի փայլի մեջ:
Խաղաղ գիշերվա մեջ թույլ լույս արձակելով երկու աստղ էր պլպլում Ծիծեռնավանքի ծուռ խաչի վրա:
Խաղաղ գիշերվա մեջ թույլ լույս արձակելով, երկու աստղ էր պլպլում Ծիծեռնավանքի ծուռ խաչի վրա:
Խաղաղ գիշերվա մեջ թույլ լույս արձակելով երկու աստղ էր պլպլում, Ծիծեռնավանքի ծուռ խաչի վրա:
Ծովափին կանգնած աղջիկը հայացքը հառել էր հեռու հորիզոնին:
Ծովափին կանգնած աղջիկը, հայացքը հառել էր հեռու հորիզոնին:
Ծովափին կանգնած, աղջիկը հայացքը հառել էր հեռու հորիզոնին

319. Ընտանիքի վերաբերյալ հարցեր գրի´ր, տարբեր մարդկանց հետ հարցազրույց վարի´ր ու գրի´ առ (քո կարծիքը փորձիր տրվածդ հարցերով արտահայտել):

320. Փակագծերում տրված բայերը պահանջված ձևով գրի´ր և Ա և Բ տեքստերում բայի ժամանակները համեմատի´ր:
Ա. Հնդկաստանում Հունդեր անունով մի գյուղ կա, որտեղ ծխելը ոչ միայն արգելվում է, այլև պատժելի (պատժվել): Գյուղացիներից ո´վ էլ լինի (լինել), եթե ծխախոտը կամ ծխամորճը բերանին բռնվի (բռնվել), կտուգանվի (տուգանվել): Սակայն վերջին տարիներին Հունդեր գյուղում միայն մի դեպք է եղել (լինել), որն արժանացել է (արժանանալ) պատժի: Բնակիչներն արդեն վարժվել էին (վարժվել) այն մտքին, որ ծխողներն իրենց գյուղում տեղ չունեն (չունենալ): Հնաբնակները պատմում են, որ ծխելու սովորություն չունենալը շատ վաղուց է սկիզբ աֆել (սկիզբ առնել) և սերնդից սերունդ փոխանցվել է (փոխանցվել): Այժմ ոչ ոք չի հիշում (չհիշել), թե ե´րբ և ի´նչ պատճառով է առաջացել (առաջանալ) այդ լավ սովորույթտը:
Բ. Հնդկաստանում Հունդեր անունով մի գյուղ կար, որտեղ ծխելը ոչ միայն արգելվում էր, այլև պատժվում էր (պատժվում): Գյուղացիներից ո´վ էլ լիներ (լինել), եթե ծխախոտը կամ ծխամորճը բերանին բռնվեր (բռնվել), կտուգանվփր (տուգանվել): Սակայն վերջին տարիներին Հունդեր գյուղում միայն մի դեպք կար (լինել), որն արժանացել էր (արժանանալ) պատժի: Բնակիչներն արդեն վարժվել էին (վարժվել) այն մտքին, որ ծխողներն իրենց գյուղում տեղ չունեին (չունենալ): Հնաբնակները պատմում են, որ ծխելու սովորություն չունենալը շատ վաղուց սկիզբ էր առել (սկիզբ առնել) և սերնդից սերունդ փոխանցվել էր (փոխանցվել): Ոչ ոք չէր հիշում (չհիշել), թե ե´րբ և ի´նչ պատճառով էր առաջացել (առաջանալ) այդ լավ սովորույթտը:

321.
Երկար ժամանակ է ինչ Կոլումբոսը իր նավաստիների հետ միասին նավարկում էր,որպեսզի գտներ Հնդկաստանը։Ամբողջ նավը ուժասպառ էր եղել։Երկար ժամանակ միայն ձնկերով սնվելով որոշ ծովահեննրի ատամները ամբողջությամբ ընկել էին։Որոշները հույսը արդեն կորցրել էին։Բայց ոչ Կոլումբոսը։Նա հավատում էր որ իր մոտ կստացվի։Մայրամուտին թութակների երամ երևաց,որը թռչում էր դեպի հարավ-արևելք։Դա Կոլումբոսի առաջին նավագնացությունը չէր,և նա հասկացավ որ երամը գնում է ձմեռելու,այսինքն ցամանքը մոտ է։Նա հրամայեց բոլոր նավապետներին թեքել ուղղությունը։

322․Բարենցի ծովի Կիլդին կղզում մի շատ հետաքրքիր լիճ կա։
Լճի ջուրը հինգ շերտ ունի։Առաջին շերտի հատակին տիղմ է։Շերտի ջուրն այնպիսին է,որ հողին է հավասարեցնում ամեն մի կենդաանի բան։Այդ պատճառով ջրի այդ շերտում ոչ մի կենդանի էակ չկա։
Երկրորդ շերտը ծիրանագույն մանրեներով է ծածկված։Այդ մանրեներն այնքան շատ են ,որ չեն թողնում ներքևի շերտի գազերը բարձրանան երրորդ հարկ։
Երրորդ շերտը բնակեցվա է ծովայիին ձկներով,ուզնիներով ու այլ կենդանիներով,որոնք գոյություն ունեն աղի ջրերում։
Չորրորդ հարկում ջուրը շատ աղի և պիտանելի չէ կյանքի համար։Իսկ վերին շերտտում ջրհորի քաղցրահամ ջուր է։Դա էլ քաղցր ջրջրին ուրույն կենդանիների արքայությունն է։
Ամենահետաքրքիրն այն է ,որ այդ տարօրինակ լճի հինգ շերտերրը երբեքը իրար հետ չեն խառվում։

323. Հենրի Ռաուլինսոնը Մեծ Բրիտանիայի և Հնդկաստանի միջև երթևեկող անգլիական մի նավում նավաստի էր, որն ուշադիր ականջ էր դնում տախտակամածին նստած ուղևորների խոսակցությանը: Նրանք ամեն տեսաակ տարօրինակ հրաշքներ էին պատմում արևելքի այն երկրների մասին, ուր գնում էին որպես վաճառականներ կամ պաշտոնյաներ: Այդ պատմություններն այնքան տպավորիչ էին, որ նա սկսեց երազել հեռավոր ճամփորդությունների ու արկածների մասին: Ծովային ծառայությունը հանկարծ դժնդակ գերություն թվաց, և նա որոշեց այդ գերություններից դուրս պրծնել լայնարձակ աշխարհ: Մեծ Բրիտանիայի և Հնդկաստանի միջև երթևեկող անգլիական մի նավի նավաստի Հենրի Ռաուլինսոնը ուշադիր ականջ էր դնում տախտակամածին նստած ուղևորների խոսակցությանը: Արևելքի երկրների մասին ամեն տեսակ տարորինակ հրաշքներ էին պատմում այնտեղ գնացած վաճառականները կամ պաշտոնյաները: Այդ պատմություններից տպավորված նա սկսեց երազել հեռավոր ճամփորդությունների ու արկածների մասին: փՆա որոշեց ծովային ծառայությունից դուրս պրծնել լայնարձակ աշխարհ:

324. Միքայելը` ո՞վ, երեկ մեր տանն էր: Միքայելը` եղբայրս, երեկ մեր տանն էր: Տանտիրուհուց` ումի՞ց, հեռագիր էր ստացել: Տանտիրուհուց`Նանեի , հեռագիր էր ստացել: Տղան անհամբեր սպասում էր Սևուկի` ինչի՞ երևալուն: Տղան անհամբեր սպասում էր Սևուկի` դեմքի երևալուն: Մայրը որդուց` ումի՞ց, արդեն երկար ժամանակ լուր չուներ: Մայրը որդուց` զինվորից, արդեն երկար ժամանակ լուր չուներ: Քուռկիկ Ջալալին արագ մոտեցավ տիրոջը`ու՞մ: Քուռկիկ Ջալալին արագ մոտեցավ տիրոջը`Սասունցի Դավիթ : Հրազդանը`ի՞նչը, Երևանով է անցնում: Հրազդանը`գետը, Երևանով է անցնում: Առավոտյան`ե՞րբ, իմացանք ցնցող լուրը: Առավոտյան`արևածագին , իմացանք ցնցող լուրը: Պատմությունն իմացանք միայն հաջորդ օրը` ե՞րբ: Պատմությունն իմացանք միայն հաջորդ օրը`նախաճաշին: Այդ խորամանկը թաքնվել էր իմ սենյակում` որտե՞ղ: Այդ խորամանկը թաքնվել էր իմ սենյակում` պահարանի մեջ :

328.անակնկալ,անըմռնելի,օրըստօրե,ակնթարթ,անընդմեջ,լուսնկա,մթնկա,համընդհանուր,մերթընդմերթ,անընթեռնելի,ակնհայտ,անընդհատ,անհյուրընկալ,սրնթաց։

326.Վագրը ծառի ետևից մռնչաց, որովհետև հանդիպեց օձին։
Ալիքները ուժեղ էին և դրա պատճառով նավակը մյուս ափին էր կանգնած։
Պատմությունը պատմելուց, ինքն էլ իր ասածին չի հավատում։
Այդ խոսքերից հետո մինչև կյանքի վերջը ծիծաղելու է վրադ։

328.անակնկալ,անըմռնելի,օրըստօրե,ակնթարթ,անընդմեջ,լուսնկա,մթնկա,համընդհանուր,
մերթընդմերթ,անընթեռնելի,ակնհայտ,անընդհատ,անհյուրընկալ,սրնթաց։

330.Ա-Գերմանիայի դպրոցներում կատարված ուսումնասիրություններից հետո պարզվեց,որ քաղաքի երեխաները գյուղական կյանքի մասին ոչ մի պատկերացում չունեն։Օրինակ նրանցից շատերը կարծել են,որ կաթը ֆաբրիկայում է պատրաստվել։Կրթության նախարարությունը, դրությունը շտկելու նպատակով,պահանջել է, որ բոլոր քաղաքների կենդանաբանական այգիներում կովեր ցուցադրեն և օրվա մեջ երեք անգամ կազմակերպել նրանց կիթը։
Ա տարբերակ-Ներկա ժամանակ
Բ տարբերակ-Անցյալ ժամանակ

332․Քամի-հողմ,պտուտահողմ,մրրիկ,փոթորիկ
Ձայն-Ծպտուն,հնչյուն,ճիչ,գոռոց
Վախ-երկյուղ,սարսափ,ահ,ահասարսափ
Գեղեցիկ-բարեդեմ,սիրունիկ,սիրուն,չքնաղ,չնաշխարհիկ
Տքեղ-անդուրեկան,անհաճո,կոպտերես,գեշ,հրեշադեմ
Շատ-մեծաթիվ,բազմաքանակ,բազմաթիվ,մեծաքանակ,բազում
Ցանկություն-փափագ,տենչ,տենչանք
Ծիծաղել-ժպտալ,խնդալ,կարկաչել,հռհռալ,կչկչալ


333․<<Շունն ու կատուն>>,այդ ժամանակվա հայտնի պատմվածքներից մեկը,  Հ․Թումանյանն է գրել։
Ընկերը,որը հիմա հիվանդանոցում է,դռան ճեղքից երբեմն ներս էր մտցնում գլուխը։
Ժպտալով հեռացավ պատուհանից,որը բավականին բարձր էր ու նորից ձեռքն առավ գիրքը։
Պարտավոր ես արքայադստերը զվարճացնել,ինչը շատ հեշտ է,որ գլուխդ չթռչի և վերջ։

334․Օրվա մեջ քսան սիգարետ ծխողն ամեն տարի ավելի քան հարյուր տասնյոթ հազար քառակուսի սանտիմետր թուղթ, ծուխ ու մոխիր է դարձնում: Այդքան թուղթ բավական է երեք հարյուր էջ ունեցող մի գիրք հրատարակելու համար: Մի անգամ տասնվեց տղա բաժանվեց երկու խպմբի: Իրար ետևից յոթանասունհինգ բառ թելադրվեց: Այդ բժշկի երեսունհինգ վիրահատությունն էլ հաջող է անցել: Հիսունչորս հոյակապ նկարներով այդ գիրքը շատ հին է: Հավաքվածներից ամեն մեկը երեք լեզու գիտեր: Երգիչներից ամեն մեկը հինգ երգ կատարեց: Դրածդ ակնոցը քեզ սազում է:


336.Պատրաստ լինել՝ կռվին։
Պատրաստվել՝կռվին։
Պատրաստ լինել՝հաշտությանը։
Պատրաստվել՝հաշտությունին։
Պատրաստ լինել՝ձեռք մեկնելուն։
Պատրաստվել՝ձեռք մեկնելուն։
Պատրաստ լինել՝փոփոխությանը։
Պատրաստվել՝փոփոխությունին։
Պատրաստ լինել՝քննարկմանը։
Պատրաստվել՝քննարկումներին։
Պատրաստ լինել՝դիմագրվանը։
Պատրաստվել՝դիմագրվանին։





















Комментариев нет:

Отправить комментарий